Taiteilija noituus

 Minä harjoitan noituutta.Polkuni alkoi noin vuonna 2006 wiccan parissa.Olin ecletic solitary wicca.Solitary harjoittajat harjoittavat asioita itse ja yksin.

Siinä on ollut plussia ja miinuksia mutta voi täysin rauhassa etsiä omaa polkuaan ja tehdä itse harjoituksensa.Kuitenkin myöhemmin on saanut apua paljon lukemalla sekä seuraamalla muiden noitien youtubekanavia.Suomeksi ei ole paljon mutta amerikkalaisia ja brittiläisiä noitia on paljon jotka tekevät jotain youtubekanavaa.

Niistä saa vinkkejä ja vertaistukea.Myöhemmin olen kutsunut itseäni vaan ekletiseksi noidaksi.harjoitan myös ajatusjoogaa,Mikä on ollut tärkeää minulle henkisen kasvun tiellä ja työkaluna elämässä.

Kuulin tässä noin jotain vuosia sitten termin taiteilija noita,tämä oli kupariketun luennolla nykynoituudesta.Tunnistin itseni tästä ja olen alkanut tekemään henkisiä aiheita enemmänkin musiikkiini ja taiteeseenkin.

Nyt olen keskittymässä tekemään levyä nimeltä witchgraft.Se on jo melkein valmis.(levy löytyy jo spotifyssa ja youtubessa)Musiikkini,ambient musiikkini tarkoitus on käyttää sitä rituaaleissa ja magiassa sekä myöskin meditointiin ja chillailuun se sopii oikeen hyvin.uskon myös musiikin parantavaan vaikutukseen ja olen tehnyt sellaisia chakrameditaatio musiikki kappaleita myös.Ja meditaatio biisejä.

Kun sävellän,otan intention ja menen meditaatioon soittaessani.En ole tarvinnut harjoittaa enää meditaatiota erikseen ,meditatiivisen musiikin sävellys ja soittaminen käy meditaatioharjoituksesta.

Olen tehnyt albumin myös noita sapateista esimerkiksi albumilla Full Moon ja valinnut usein henkisiä aiheita musiikkiini.Ja luonnosta aiheita.

Olen tehnyt lauluja Jumalattarille sekä kaksoisliekistä sekä parantavista kristalleista.Olen tehnyt expirimentaalista musiikkia teemasta anteeksi anto.Olen tehnyt monenlaista musiikkia.Myös shamanismi on ollut teemana joskus.

Ambient musiikki soveltuu hyvin magiaan.Ja siinä ei ole laulun sanoja vaan jokainen voi itse loitsia tai ajatella mitä haluaa ajatella magian aikana.

Musiikki on minulle henkinen matka ja tuon sillä esiin henkisyyttäni myös.Kun seilaa menneitä tekemisiä voi katsoa missä oli silloin.Noituutta harjoittavilla yksilöillä on erilaisia. kykyjä ja lahjoja.Jotkut toimivat meedioina,jotkut tekevät vaikka energiahoitoja,minun voimani on tässä musiikin tekemisessä.Siihen voi myös suunnata parantavaa energiaa.Sain aikoinani inspiraation tämmöisen musiikin tekemisestä kuunneltuani paljon Jonathan Goldmania.

Hän tekee parantavaa musiikkia ja meditaatioon soveltuvaa musiikkia.

Olen myös lukenut hänen kirjansa tästä asiasta ottanut oppia.

Taiteilija noita voi käyttää taiteensa tekemistä moneen tarkoitukseen,magiaan,parantamiseen ja varjotyöhön ja meditaatioon.Tyylejä voi olla erilaisia.jotkut maalaavat hienoja teoksia,jotkut kirjoittavat,jotkut tanssivat.JOtkut tekevät koruja tai jotain käsitöitä.

Minä olen tanssinut ja maalannut myös,olen kouluttautunut taidemaalariksi ja ollut tanssija ammatiltanikin.Taide ja musiikki on seurannut minua lapsuudesta asti ja aloitinkin soittamaan pianoa ollessani 5 vuotias.


Olen opiskellut musiikkia pari vuotta aikanani kansanopistossa missä tutustuin myös teatteri maailmaan ja soitin muutamassa näytelmässäkin.

Performansseja ja videotaidetta aloin tehdä itse vuonna 2013 noin..tein kotikutoisia musiikkivideoita omaan musiikkiini ja yhteistyötä muiden taiteilijoiden ja tanssijoiden kanssa.Tein myös tanssiesityksiä jotka käsitteli henkisiä aiheita ja esiinnyin mm.hengen ja tiedon messuilla ja rajatiedon keskuksen taidetapahtumissa.

Nykyään keskityn ambienttiin ja parantavaan musiikkiin mikä on myös suunnattu kanssa kulkijoille,muille noidille jotka tykkäävät käyttää musiikkia rituaaleissa tai magiassa.

tiedän ettei kaikki niitä käytä mutta monet käyttävät.Musiikkini mitä teen sen tarkoitus on myös rauhoittaa levotonta mieltä ja sen tahdissa voi meditoida tai vaikka nukkua.Näin intentioni on aina parantava.

Taide on jonkinlaista shamanismia ja taiteilija on ikäänkuin modernin maailman shamaani niinkuin monet sanovat myös psykologit.Tätä voi ajatella.

Mielestäni taiteilijaksi voi tulla kuka vaan joka haluaa harjoitella niitä taitoja,mutta harjoittelua ja  ehkä koulutustakin se myös tarvitsee,mutta taiteilijoissa löytyy myös paljon itseoppineita.

.Kävin vapaataidekolun vuonna 2001-2005 ja valmistuin taidemaalarin ammattiin. Tuona aikana opiskelin myös tanssia ja toimin tanssijan ammattissa.Elämä oli täynnä vaan kuvataidetta ja tanssia,tämmöistä sanatonta taidetta.tästä kuvataidon opiskelusta olen saanut myös inspistä muuhun tekemiseen.Esim videoihin performanssiin ja musiikkiin.

Alla linkki tekeleisiini.Musiikkivideoita löytyy myös kanavani alkupäästä enemmän.

https://linktr.ee/saarasutinen

Kommentit