syksyn treenikalenteri

 Minä olen ruvennut treenamaan.Nautin siitä täysin.

Viikko treenissäni on aika paljon.Yhteensä noin 7 tuntia liikuntaa.

Treenini koostuu kolmesta jooga tunnista,kahdesta Les mills core tunnista, ja kahdesta Iisi startti tunnissta ja yhdestä kehonhuolto tunnista.


Les Mills core

Tunti kestää 30 minuuttia,tässä ajassa teimme 6 työ osiota.Vatsoja,selkiä,lankkua,kuminauhajumppaa ja myös painon nostoa suht kevyilllä painoilla.Tunnilla tehdään siis corea eli keskivartalon lihaksia sekä lantion alueen lihaksia.

Tunnilla on sen verran kova tahti että siinä tulee kyllä hiki.Vaikka kesto on vain puoli tuntia tunnet treenanneesi hyvin tunnin aikana.


Iisi startti

Iisi startti on matalan kynnyksen tunti missä ei tehdä monimutkaisia koreokrafioita tai hyppyjä.

Tunnilla tehdään kyllä tehokasta lihaskuntoharjoittelua painojen kera ja esim vatsoja ja punnerruksia,riippuu vähän siitä miten ohjaaja on koostanut tunnin.Alkulämmittely kuuluu  myös tuntiin.Tälläkin tunnilla tuli kyllä hiki.Toisen ohjaajan samalla tunnilla en hikoillut niin paljon,mutta tuli hyvä ylävartalotreeni tuntiin.Olen laiska salilla käyjä,joten tykkään mielummin ryhmä liikunnasta.Bodypump on minulle vähän liikaa,tämä tunti on bodypumpista ehkä iisimpi versio.


Jooga

Käyn siis power jooga ja jooga tunneilla.Powerjooga on voimajoogaa mikä on vähän raskaampaa mutta tämäkin riippuu ohjaajasta.Toisen ohjaajan powerjoogassa hikoilin ja siinä liikuttiin paljon,kun taa toisen ohjaajan powerjoogassa kekityttiin enemmän liikkeiden staattiseen pitoon ja tehtiin voimaliikkeitä ja myös kevyempiä venytyksiä.Lisäksi käyn perus jooga tunnilla,mikä on hieman kevyempi kun voimajooga.

Kehonhuolto

Kehon huolto on hyvä tunti jos treenaa mitä tahansa lihaskuntoa.Siinä tehdään liikkuvuusharjoituksia ja venytyksiä.Mieletäni jooga myös menee aika lähelle kehonhuoltoa joten minulla on useita joogiakin viikossa.


Näiden lisäksi tulee jonkin verran kävelyä aina viikkoon.


Tässä on mun syksyn treenikalenteri suunnitelma.Katsotaan jaksanko koko syksyn tätä vetää vai pitääkö vähän vähentää.Minulla on kyllä kaksi lepopäivää viikossa.Lepo on tärkeä.

Mutta nyt olen hurahatanut kuntoiluun.Olen huomannut kuinka hyvin se vaikuttaa mielenterveyteeni myös.Olen virkeämpi, ja iloiempi ja jaksan paremmin.Hikitreenin jälkeen vielä nousee ne endorfiinit mikä tuottaa hyvän olon tunteen.

Toivotan kaikille treenaamisen iloa!


Kommentit